onsdag 20 maj 2009

Att boka Hotell för din semester i Italien


Hur bokar man ett hotell i Italien? Söker man på Internet, ringer till hotellet, faxar sina uppgifter och väntar på svar osv? Går man till resebyrån och litar på säljaren samt betalar provision till resebyrån? Eller gör man som många andra, bokar med någon av de bokningssajter som finns?

För mig är valet självklart, jag bokar med sidor som www. venere.com , www.booking.com eller www.hotels.com . Det är säkert och farhågorna som kan finnas angående att ditt kreditkortsnummer skall komma bort är obefogade. Vidare så är flesta Hotellet i Italien är anslutna till bokningsportaler online.

Det är smidigt, du kan se info om Hotellen, läsa recensioner samt ta del av "special offers" online. Faktum är att det oftast blir mkt billigare att boka genom dessa sidor och jag gör det uteslutande när jag reser, både inom och utanför Italien.

Vilken är då bäst och vilka är skillnaderna? Ja man kan väl säga att dom allihopa har ungefär samma utbud, det kan variera lite i priser men oftast ligger dom nära i prisnivå. Den enda stora skillnaden är att man på www.venere.com betalar i efterhand, när man checkar ut och det blockas inte eller spärras ingen summa i förväg. På dom andra sajterna betalar man vid bokningstillfället, man betalar kanske inte, men en viss summa reserveras för att kontrollera att du har teckning.

Personlingen tycker jag bäst om Venere då jag betalar i efterhand men det händer att jag bokar med de andra sajterna också för dom fungerar minst lika bra, för eller senare skall man ju ändå betala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar