måndag 1 juni 2009

Ett tips till er som kommer till Roms flygplats Fiumicino

Ett tips till er som kommer till Roms flygplats Fiumicino är att ALDRIG acceptera svarttaxi. Så fort ni kommer ut ur ankomstterminalen så kommer ni mötas av smilande italienare som på dålig engelska säger taxi taxi? Alla ni som varit på Avenyn en lördagsnatt vet vad jag pratar om.

Tar ni deras erbjudande så kommer ni med största sannolikhet att bli blåsta. Dom kommer ta överpris med mera. Jag minns första gången jag kom till Rom, det var en impulsresa och det var precis när påven hade avlidit. Jag hade inget hotell bokat så jag frågade chauffören om han kunde styra upp ett billigt och bra hotell. Jo det kunde han men det var absolut inte billigt och bra!

Mitt råd är följande:
  1. Organisera din resa innan du kommer till Italien.
  2. Det finns alternativ till svarttaxi, det går tåg med jämna mellanrum till Termini samt flygbussar som är billiga, ta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar